Rejestracja zagranicznych aktów zgonu
Rejestracja zagranicznych aktów zgonu
Miejsce załatwienia
Urząd Stanu Cywilnego w Szumowie 18-305 Szumowo, ul. 1 Maja 50, pokój nr 14, tel. (086) 476-80-11 wew. 30
Wymagane dokumenty
- podanie o wpisanie do księgi stanu cywilnego
- odpis zagranicznego aktu stanu cywilnego wraz z jego urzędowym tłumaczeniem na język polski
- dowód osobisty
- notarialne upoważnienie, jeżeli czynności tej dokonują osoby inne niż: wstępny, zstępny, rodzeństwo, małżonek, przedstawiciel ustawowy
- gdy zmarły miał miejsce zamieszkania w Polsce należy podać, gdzie był zameldowany na pobyt stały
- odpis skrócony aktu:
• w przypadku panny i kawalera - odpis skrócony aktu urodzenia
• w przypadku osoby pozostającej w związku małżeńskim - odpis skrócony aktu małżeństwa
(odpisy skrócone aktów stanu cywilnego wymagane są jeżeli akt znajduje się w innym Urzędzie Stanu Cywilnego)
Opłaty
- za decyzję - opłatę skarbową wynosi - 50 zł.
Opłatę skarbową dokonuje się w kasie Urzędu Gminy (pokój nr 18,II piętro) lub na rachunek bankowy 85 8770 0004 0000 0677 2000 0040.
Termin załatwienia
W miarę możliwości niezwłocznie, nie dłużej niż do 30 dni.
Tryb odwoławczy
Zainteresowanym przysługuje odwołanie do Wojewody Podlaskiego w ciągu 14 dni od otrzymania decyzji, za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Szumowie.
Uwagi
- do polskich ksiąg stanu cywilnego można wpisać akty sporządzone za granicą bez względu na datę ich sporządzenia i na datę zdarzenia, którego akt dotyczy
- wpisania zagranicznego aktu stanu cywilnego do polskich ksiąg stanu cywilnego można dokonać bez względu na to, czy osoba, której akt dotyczy, jest obywatelem polskim, czy cudzoziemcem
Treść
Zainteresowana osoba składa podanie wraz z wymaganymi dokumentami. Po analizie złożonych dokumentów zostaje wydana stosowna decyzja, na podstawie której zostaje sporządzony akt zgonu.
Opracował
Hanna Szabłowska
Akceptował
Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego Janina Pieńkowska
Zatwierdził
Robert Maciej Rosiak