Menu

Wyjaśnienie treści SIWZ

Przetarg nieograniczony na wykonanie nawierzchni bitumicznej dróg gminnych położonych w Paproci Dużej i Krajewo Budziły gmina Szumowo.
Untitled

Szumowo, dnia 16.10.2014 roku

GPI.271.7.2014

(oznaczenie Zamawiającego)

Do wszystkich Wykonawców

ubiegających się o udzielenie

zamówienia publicznego

Dot.: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nr GPI.271.7.2014

w trybie przetargu nieograniczonego

(nr postępowania)

na „Wykonanie nawierzchni bitumicznej dróg gminnych położonych w Paproci Dużej i Krajewo Budziły gmina Szumowo”.

  • WYJAŚNIENIA

treści SIWZ

W związku ze złożeniem zapytań do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U.2013. 907) przedstawiam złożone zapytania do treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia sporządzonej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na „Wykonanie nawierzchni bitumicznej dróg gminnych położonych w Paproci Dużej i Krajewo Budziły gmina Szumowo. i udzielam odpowiedzi.

Proszę o uwzględnienie tych wyjaśnień przy opracowywaniu oferty przetargowej.

Pytanie 1.

Czy konieczność usunięcia wrysowanych w zagospodarowaniu terenu przez Projektanta drzew i krzewów kolidujących z zakresem prac, i uzyskanie w tym celu stosownych pozwoleń będzie spoczywała na Wykonawcy czy Zamawiającym?

Odpowiedź:

Prace związane z usunięciem drzew i krzewów nie leżą po stronie Wykonawcy.

Pytanie 2.

Jeżeli Wykonawca powinien utrzymać ruch publiczny oraz utrzymać istniejące obiekty (znaki drogowe, itp.) na terenie budowy, w okresie trwania realizacji remontu, aż do zakończenia i odbioru ostatecznego robót, proszę o przedstawienie projektu tymczasowej organizacji ruchu.

Odpowiedź:

Tak. Wykonawca powinien utrzymać ruch publiczny oraz utrzymać istniejące obiekty (znaki drogowe, itp.) na terenie budowy, w okresie trwania realizacji remontu, aż do zakończenia i odbioru ostatecznego robót. Wykonanie projektu tymczasowej organizacji ruchu leży po stronie Wykonawcy.

Pytanie 3.

W przypadku nie przedstawienie projektu czasowej organizacji ruchu przez Zamawiającego a koniecznością „przed przystąpieniem do realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia projektu organizacji ruchu zatwierdzonego przez Zarządcę Drogi oraz Starostę Powiatu Zambrowskiego”, proszę o przesunięcie terminu realizacji o czas konieczny na wykonanie i uzgodnienie projektu. Zamawiający ma obowiązek w postępowaniu o zamówienie publiczne kierować się zasadą równości i uczciwej konkurencji oraz jednakowego traktowania wszystkich wykonawców, wyrażoną w przepisie art. 7 ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Stawiane im warunki nie mogą utrudniać uczciwej konkurencji i naruszać uzasadnionego interesu poszczególnych wykonawców, faworyzując jednych i dyskryminując innych uczestników postępowania. Na tej podstawie wnoszę o przesunięcie terminu realizacji inwestycji o czas potrzebny na dopełnienie wszystkich formalności koniecznych do rozpoczęcia prac. Mając na uwadze że czas przygotowania i uzgodnienia tej dokumentacji może przekroczyć wyznaczony termin realizacji inwestycji podany przez Zamawiającego.

Odpowiedź:
Przed przystąpieniem do realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia projektu organizacji ruchu zatwierdzonego przez Zarządcę Drogi oraz Starostę Powiatu Zambrowskiego. W przypadku opóźnień nie wynikających ze strony Wykonawcy związanych z przygotowaniem w/w projektu organizacji ruchu termin wykonania zadania zostanie przesunięty, a opóźnienia wynikające z tego tytułu będą traktowane, jako przyczyny obiektywne nie leżące po stronie Wykonawcy. Fakt ten zostanie potwierdzony aneksem do umowy.

Dotychczasowy termin składania ofert i otwarcia ofert nie ulega zmianie.

W pozostałym zakresie Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia pozostaje niezmieniona.

Urząd Gminy Szumowo
ul. 1 Maja 50
18-305 Szumowo

e-mail: sekretariat@szumowo.pl
e-mail: szumowo@szumowo.pl
tel: 864768011, 862244140, 86 2244141

Powrót na początek strony