Wyjaśnienie treści SIWZ
Szumowo, dnia 16.10.2014 roku |
|
GPI.271.7.2014 |
|
(oznaczenie Zamawiającego) |
|
|
|
Do wszystkich Wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego |
|
|
|
Dot.: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nr GPI.271.7.2014 w trybie przetargu nieograniczonego |
|
(nr postępowania) |
|
na „Wykonanie nawierzchni bitumicznej dróg gminnych położonych w Paproci Dużej i Krajewo Budziły gmina Szumowo”. |
|
|
|
treści SIWZ
|
|
W związku ze złożeniem zapytań do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U.2013. 907) przedstawiam złożone zapytania do treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia sporządzonej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na „Wykonanie nawierzchni bitumicznej dróg gminnych położonych w Paproci Dużej i Krajewo Budziły gmina Szumowo.” i udzielam odpowiedzi. |
|
Proszę o uwzględnienie tych wyjaśnień przy opracowywaniu oferty przetargowej. |
Pytanie 1.
Czy konieczność usunięcia wrysowanych w zagospodarowaniu terenu przez Projektanta drzew i krzewów kolidujących z zakresem prac, i uzyskanie w tym celu stosownych pozwoleń będzie spoczywała na Wykonawcy czy Zamawiającym?
Odpowiedź:
Prace związane z usunięciem drzew i krzewów nie leżą po stronie Wykonawcy.
Pytanie 2.
Jeżeli Wykonawca powinien utrzymać ruch publiczny oraz utrzymać istniejące obiekty (znaki drogowe, itp.) na terenie budowy, w okresie trwania realizacji remontu, aż do zakończenia i odbioru ostatecznego robót, proszę o przedstawienie projektu tymczasowej organizacji ruchu.
Odpowiedź:
Tak. Wykonawca powinien utrzymać ruch publiczny oraz utrzymać istniejące obiekty (znaki drogowe, itp.) na terenie budowy, w okresie trwania realizacji remontu, aż do zakończenia i odbioru ostatecznego robót. Wykonanie projektu tymczasowej organizacji ruchu leży po stronie Wykonawcy.
Pytanie 3.
W przypadku nie przedstawienie projektu czasowej organizacji ruchu przez Zamawiającego a koniecznością „przed przystąpieniem do realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia projektu organizacji ruchu zatwierdzonego przez Zarządcę Drogi oraz Starostę Powiatu Zambrowskiego”, proszę o przesunięcie terminu realizacji o czas konieczny na wykonanie i uzgodnienie projektu. Zamawiający ma obowiązek w postępowaniu o zamówienie publiczne kierować się zasadą równości i uczciwej konkurencji oraz jednakowego traktowania wszystkich wykonawców, wyrażoną w przepisie art. 7 ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Stawiane im warunki nie mogą utrudniać uczciwej konkurencji i naruszać uzasadnionego interesu poszczególnych wykonawców, faworyzując jednych i dyskryminując innych uczestników postępowania. Na tej podstawie wnoszę o przesunięcie terminu realizacji inwestycji o czas potrzebny na dopełnienie wszystkich formalności koniecznych do rozpoczęcia prac. Mając na uwadze że czas przygotowania i uzgodnienia tej dokumentacji może przekroczyć wyznaczony termin realizacji inwestycji podany przez Zamawiającego.
Odpowiedź:
Przed przystąpieniem do realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia projektu organizacji ruchu zatwierdzonego przez Zarządcę Drogi oraz Starostę Powiatu Zambrowskiego. W przypadku opóźnień nie wynikających ze strony Wykonawcy związanych z przygotowaniem w/w projektu organizacji ruchu termin wykonania zadania zostanie przesunięty, a opóźnienia wynikające z tego tytułu będą traktowane, jako przyczyny obiektywne nie leżące po stronie Wykonawcy. Fakt ten zostanie potwierdzony aneksem do umowy.
Dotychczasowy termin składania ofert i otwarcia ofert nie ulega zmianie.
W pozostałym zakresie Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia pozostaje niezmieniona.