Oficjalny Wniosek na mocy art. 61 i 63 Konstytucji RP w trybie... nc. 3G. L&/$ /33G/JUOJ& Temat: Oficjalny Wniosek na mocy art. 61 i 63 Konstytucji RP w trybie Ustawy o dostępie do informacji publicznej Nadawca: Inicjatywa - Wszyscy walczmy ze smogiem - Zmieniajmy Gminy na Lepsze Data: 20.08.2018 11:00 Adresat: adresat.urzad@samorzad.pl Kopia: dwnik@nik.gov.pl URZĄD GMINY SZUMOWO KANCELARIA OGÓLNA "W jpj 16,0 po,r. fet .' J3ez 20. 1E/2018 Ilość zatąc/jmww.... Dane wnioskodawcy//petycjodawcy znajęłd]'^ się poniżej orheogjWz.ał.ą.ę 1Q,P.wj/MkP., sygnowanym kwalifikowanym podpisem elektronicznym - stosownie do dyspozycji Ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektroniczney(Dz.U.20'l6.1579 dnia 2016.09.29) oraz przepisów art. 4 ust. 5 Ustawy o petycjach (Dz.U.2014.1195 z dnia 2014.09.05) - Data dostarczenia - zgodna z dyspozycją art. 61 pkt. 2 Ustawy Kodeks Cywilny (Dz.U.2017.459 t.j. z 2017.03.02) §1) Na mocy art. 61 Konstytucji RP, w trybie art. 6 ust. 1 pkt. 1 lit c Ustawy z dnia 6 września o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.2016.1764 t.j. z 2016.10.26) [...Udostępnieniu podlega również informacja o programach w zakresie realizacji zadań publicznych, sposobie ich realizacji, wykonywaniu i skutkach realizacji tych zadań] - wnosimy o udzielnie informacji publicznej w przedmiocie adresu URL, pod którym w BIP znajduje się publicznie dostępny wykaz, o jakim mowa w art. 23 Ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U.2017.1405 t.j. z 2017.07.21) §2) Na mocy art. 61 Konstytucji RP, w trybie art. 6 ust. 1 pkt. 1 lit c Ustawy z dnia 6 września o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.2016.1764 t.j. z 2016.10.26) wnosimy o udzielenie informacji publicznej w przedmiocie Podmiotów jakie wystąpiły w przeciągu ostatnich 24 miesięcy o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji Przedsięwzięcia w rozumieniu art. 71 Ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U.2017.1405 t.j. z 2017.07.21) Wnioskodawcę interesują również - Podmioty, które złożyły wzmiankowany wyżej wniosek i nie uzyskały do dnia dzisiejszego odnośnej decyzji. §2.1) Wnosimy aby odpowiedź została udzielona w pliku excel - per analogiam jak załączone przykładowe uzyskane odpowiedzi z Gminy Trzydnik Duży lub Bukowiec - z uwzględnieniem dodatkowych informacji jak w specyfikacji poniżej. Dla ułatwienia - załączamy również przygotowany przez nas wzór proponowanej tabeli, który wystarczy uzupełnić odnośnymi odpowiedziami. Reasumując wnosimy aby w odpowiedzi - udostępniona informacja publiczna zawierała w kolejnych kolumnach: - nazwę Podmiotu wnioskującego - nr sprawy - adres Podmiotu wnioskującego - nazwę przedsięwzięcia/zadania - lokalizację - planowane paliwo/rodzaj energii dla potrzeb grzewczych i technologicznych - z jakiego zamierza - docelowo - korzystać Przedsięwzięcie. - orientacyjnie: planowane, roczne zużycie ww. paliw - datę wpływu wniosku - datę wydania decyzji - prawomocność - data Notabene - wnioskodawcę nie interesują oczywiście przedsięwzięcia / zadania - w ramach których - po oddaniu do użytku Wnioskodawca/Przedsięwzięcie - nie będą w permanentny sposób korzystały z paliwa dla potrzeb grzewczych i technologicznych - scilicet: budowa dróg, piaców, mostów, etc Mówiąc o Przedsięwzięciu - wnioskodawca ma na myśli termin określony w art. 3 ust. 1 pkt. 13 wzmiankowanej Ustawy o udostępnianiu inf. o środowisku (...) (Dz.U.2017.1405 t.j. z 2017.07.21) §2.2) Jak zasygnalizowano powyżej - wnosimy aby przedmiotowe dane - zostały udostępnione w pliku excel - w formie tabeli zawierającej - dane w kolumnach uszeregowanych wg. podanej wyżej kolejności. W odpowiedzi wystarczy załączyć wzmiankowany plik. W przypadku wątpliwości co do zakresu żądanych danych - prosimy o kontakt telefoniczny pod numerem 602-357-551 Pomimo, że nie wnioskujemy o informację przetworzoną w zakresie wymagającym znacznych nakładów pracy, uzasadniamy nasze pytania stosownie do brzmienia art. 3 ust. 1 pkt. 1 Ustawy o dostępie do informacji publicznej - tym, że przedmiotowa informacja oraz ewentualna późniejsza próba optymalizacji tego obszaru wydaje się szczególnie istotna z punktu widzenia Interesu Społecznego. jak ważką sprawą jest walka ze smogiem i stosowanie paliw alternatywnych - mniej szkodliwych dla środowiska - wynika z alarmujących statystyk oraz z ostatnich doniesień medialnych, a także ambitnych planów rządowych w tej mierze: ad exemplum: / ps / 'w?.-- .:.rvp.i.-!;.:/’375/|51S9/naicickav-mstsnaly/program-czyste- ! W rozumieniu Wnioskodawcy - analizując wyżej powołane przepisy - można założyć, że wprowadzenie i promowanie paliw typu LNG - wpisuje się doskonale w intencje Ustawodawcy - wyrażone expressis verbis - choćby w Ustawie z dnia 15 kwietnia 2011 r. o efektywności energetycznej (Dz.U.2016.831 z dnia 2016.06.11), etc §3) Wnosimy o zwrotne potwierdzenie otrzymania niniejszego wniosku w trybie §7 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania s. i wniosków. (Dz. U. z dnia 22 styczna 2002 r. Nr 5, poz. 46) - na adres e-mail dęc ¦ je-sn dowiski we(5..arę ad.pl §4) Wnosimy o to, aby odpowiedź w przedmiocie powyższych pytań i petycji złożonych na mocy art. 61 i 63 Konstytucji RP w związku z 241 KPA (usprawnianie funkcjonowania struktur administracji publicznej) - została udzielona - zwrotnie na adres e-mail dę< srodowiskowe@samorzad.pl §4) Wniosek został sygnowany bezpiecznym, kwalifikowanym podpisem elektronicznym - stosownie do wytycznych Ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U.2016.1579 z dnia 2016.09.29) Wnioskodawca: Osoba Prawna Szulc-Efekt sp. z o. o. ul. Poligonowa 1 04-051 Warszawa nr KRS: 0000059459 Kapitał Zakładowy: 222.000,00 pin www.gmina.plwww.samorzad.pl Komentarz do Wniosku: Pomimo, iż w rzeczonym wniosku powołujemy się na art. 241 Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2016.23 t.j. z dnia 2016.01.07) - w naszym mniemaniu niniejszy przedmiotowy wniosek/wnioski - nie powinny być rozpatrywane w trybie KPA. W głównej mierze - przedmiotowy wniosek powinien być procedowany w trybie Ustawy o petycjach (Dz.U.2014.1195 z dnia 2014.09.05) lub odpowiednio Ustawy o dostępie do informacji publicznej (wynika to zazwyczaj z jego treści i powołanych podstaw prawnych). Zatem - wg. Wnioskodawcy niniejszy wniosek może być jedynie fakultatywnie rozpatrywany - jako optymalizacyjny w związku z art. 241 KPA. W naszych wnioskach często powołujemy sie na wzmiankowany art. 241 KPA - scilicet: "Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności." - w sensie możliwości otwarcia procedury sanacyjnej. Każdy Podmiot mający styczność z Urzędem - ma prawo i obowiązek - usprawniać struktury administracji samorządowej. Decydenci mogą również dokonać własnej interpretacji - zgodnie z brzmieniem art. 222 KPA. Nazwa Wnioskodawca - jest dla uproszczenia stosowna jako synonim nazwy "Podmiot Wnoszący Petycję" - w rozumieniu art. 4 ust. 4 Ustawy o petycjach (Dz.U.2014.1195 z dnia 2014.09.05) Wnioskodawca - pro forma podpisał - niniejszy wniosek - bezpiecznym kwalifikowanym podpisem elektronicznym (w załączeniu stosowne pliki) - choć według aktualnego orzecznictwa brak podpisu elektronicznego nie powoduje bezprzedmiotowości wniosku, stosownie do orzeczenia: Naczelnego Sądu Administracyjnego w Warszawie I OSK 1277/08. Podkreślamy jednocześnie, iż przedmiotowy wniosek traktujemy jako próbę usprawnienia organizacji działania Jednostek Administracji Publicznej - w celu lepszego zaspokajania potrzeb ludności. Do wniosku dołączono plik podpisany bezpiecznym kwalifikowanym podpisem elektronicznym, zawiera on taką samą treść, jak ta która znajduje się w niniejszej wiadomości e-mail. Weryfikacja podpisu i odczytanie pliku wymaga posiadania oprogramowania, które bez ponoszenia opłat, można uzyskać na stronach WWW podmiotów - zgodnie z ustawą, świadczących usługi certyfikacyjne. Celem naszych wniosków jest - sensu largo - usprawnienie, naprawa - na miarę istniejących możliwości - funkcjonowania struktur Administracji Publicznej - głownie w Gminach/Miastach - gdzie jak wynika z naszych wniosków - stan faktyczny wymaga wszczęcia procedur sanacyjnych. W Jednostkach Pionu Administracji Rządowej - stan faktyczny jest o wiele lepszy. Zwracamy uwagę, że Ustawodawca do tego stopnia stara się - poszerzyć spektrum możliwości porównywania cen i wyboru różnych opcji rynkowych oraz przeciwdziałać korupcji w Administracji Publicznej - że nakazał w §6 ust. 2 pkt. 2 załącznika nr 1 do Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, (...) (Dz. U. z dnia 20 stycznia 2011 r.) - archiwizowanie, również wszystkich niezamówionych ofert, a co dopiero petycj i wniosków optymalizacyjnych. Cieszy nas ten fakt niemiernie, przyczyni się pewnośoą do większej rozwagi w wydatkowaniu środków publicznych. Duża ilość oowoływanych przepisów prawa w przedmiotowym wniosku, wiąże się z tym, że chcemy uniknąć wyjaśniania intencji i podstaw prawnych w rozmowach telefonicznych - co -zadko, ale jednak, ciągle ma miejsce w przypadku nielicznych JST. leżeli JST nie zgada się z powołanymi przepisami prawa, prosimy aby zastosowano podstawy orawne akceptowane przez JST. Dobro Petenta i jawność życia publicznego jest naszym nadrzędnym celem, dlatego staramy się również upowszechniać zapisy Ustawowe dotyczące Wnioskowania. Kwestie te Ustawodawca podkreślił i uregulował w art. 63 Konstytucji RP: "Każdy ma prawo składać petycje, wnioski i skargi w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą do organów władzy publicznej oraz do organizacji i instytucji społecznych w związku z wykonywanymi p^zez nie zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej." oraz w art. 34 ust. i Konstytucji RP "Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów oraz pozyskiwania i rozpowszechniania informacji." Pamiętajmy również o przepisach zawartych inter alia: w art. 225 KPA: "§ 1. Nikt nie może być narażony na jakikolwiek uszczerbek lub zarzut z powodu złożenia skargi lub wniosku albo z powodu dostarczenia materiału do publikacji o znamionach skargi lub wniosku, jeżeli działał w granicach prawem dozwolonych. § 2. Organy państwowe, organy jednostek samorządu terytorialnego i inne organy samorządowe oraz organy organizacji społecznych są obowiązane przeciwdziałać hamowaniu krytyki i innym działaniom ograniczającym prawo do składania skarg i wniosków lub dostarczania informacji - do publikacji - o znamionach skargi lub wniosku." Eksperci NIK piszą: "Niewielka liczba składanych wniosków o udzielenie informacji publicznej, liczba skarg złożonych do WSA, jak również liczba pozwów złożonych do sądów rejonowych, świadczyć może o braku zainteresowania w egzekwowaniu powszechnego prawa do informacji publicznej. Z drugiej strony, realizację tego prawa utrudniają podmioty zobowiązane do pełnej przejrzystości swojego działania, poprzez nieudostępnianie wymaganej informacji publicznej" [Protokół pokontrolny dostępny w sieci Internet: LBY-4101-09/2010]. Mamy nadzieję, zmienić powyższą ocenę, być może nasz wniosek choć w niewielkim stopniu - przyczyni się do zwiększenia tych wskaźników. Oczywiście - wszelkie ewentualne postępowania - ogłoszone przez Jednostkę Administracji Publicznej - będące następstwem niniejszego wniosku - należy przeprowadzić zgodnie z rygorystycznymi zasadami wydatkowania środków publicznych - z uwzględnieniem stosowania zasad uczciwej konkurencji, przejrzystości i transparentności - zatem w pełni lege artis. Ponownie sygnalizujemy, że do wniosku dołączono plik podpisany bezpiecznym kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Weryfikacja podpisu i odczytanie pliku wymaga posiadania oprogramowania, które bez ponoszenia opłat, można uzyskać na stronach WWW podmiotów - zgodnie z ustawą, świadczących usługi certyfikacyjne. Załączniki Przykładowa Tabela-v3- Dostęp do Informacji Publicznej.xlsx Bukowiec - odpowiedź.xlsx 11,7 KB 11,2 KB Rejestr decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach 2017.xlsx 11,6 KB Inicjatywa-Wszyscy walczmy ze smogiem-Zmieniajmy Gminy na Lepsze- decyzje5.doc 226 KB Inicjatywa-Wszyscy walczmy ze smogiem-Zmieniajmy Gminy na Lepsze- 310 KB decyzje5.doc. xades świadczyć może o braku zainteresowania w egzekwowaniu powszechnego prawa do informacji publicznej. Z drugiej strony, realizację tego prawa utrudniają podmioty zobowiązane do pełnej przejrzystości swojego działania, poprzez nieudostępnianie wymaganej informacji publicznej" [Protokół pokontrolny dostępny w sieci Internet: LBY-4101-09/2010], Mamy nadzieję, zmienić powyższą ocenę, być może nasz wniosek choć w niewielkim stopniu - przyczyni się do zwiększenia tych wskaźników. Oczywiście - wszelkie ewentualne postępowania - ogłoszone przez Jednostkę Administracji Publicznej - będące następstwem niniejszego wniosku - należy przeprowadzić zgodnie z rygorystycznymi zasadami wydatkowania środków publicznych - z uwzględnieniem stosowania zasad uczciwej konkurencji, przejrzystości i transparentności - zatem w pełni lege artis. Ponownie sygnalizujemy, że do wniosku dołączono plik podpisany bezpiecznym kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Weryfikacja podpisu i odczytanie pliku wymaga posiadania oprogramowania, które bez ponoszenia opłat, można uzyskać na stronach WWW podmiotów - zgodnie z ustawą, świadczących usługi certyfikacyjne. Załączniki Przykładowa Tabela-v3- Dostęp do Informacji Publicznej.xlsx Bukowiec - odpowiedź.xlsx 11,2 KB 11,7 KB Rejestr decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach 2017.xlsx 11,6 KB Inicjatywa-Wszyscy walczmy ze smogiem-Zmieniajmy Gminy na Lepsze- decyzje5.doc 226 KB 5 z 6 20.08.2018 14:13 Inicjatywa-Wszyscy walczmy ze smogiem-Zmieniajmy Gminy na lepsze- decyzje5.doc.xades 310 KB oSanp I: - i|3AuZ3iHo|ouipai t U’A?3md:j8 .Jc::irx3 «|p wdispozid emzcN roSeaefn^souM moimpoj sojpv ¦K ipSłl MSmpOZJcł IpAuGMC^SOlUM O ZPJO (Ic’Afl ŁUZ z i¦ 1 ^Gl.T 7I'Vn'Zcl|ÓlIWM>t,l! PU emeMAjeiZppO ipeuaio O ZPJO OMSJWOPOJl AIU0JU3OM CMłfUDZZOłOdt S| Informacja o podmiotach jakie wystąpiły w ciągu ostatniego roku (12 miesięcy) tj. od 01.06.2017 r. do 31.07.2018 r. o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przedsięwzięcia fw rozumieniu art. 71 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko) oraz o wnioskowanych przedsięwzięciach L.P Wnioskodawca Nazwa Przetsięwzięcia Lokalizacja Planowane paliwo/rodzaj energii dla potrzeb grzewczych i technologicznych - z jakiego zamierza - docelowo - korzystać przedsięwzięcie Fakultatywnie: planowane, roczne zużycie ww. paliw 1 Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy „Odnowa nawierzchni drogi wojewódzkiej nr 240 część 11 Kawęcin Plewno od km 56t838 do km 58+787" Plewno, obręb ewidencyjny Plewno, gmina Bukowiec nie dotyczy tego rodzaju przedsięwzięcia nie dotyczy tego rodzaju przedsięwzięcia 2 Osoba fizyczna (dane zanoniinizowano) Budowie trzech kurników dla brojlerów kurzych (479.16 DJP) z infrastrukturą towarzyszącą, w tym wykonaniu ujęcia wód podziemnych” Krupocin, obręb ewidencyjny Krupocin, gmina Bukowiec energia elektryczna, ekogroszek, olej opałowy, olej napędowy energia elektryczna - ok. 250 MWh/rok, ekogroszek - 320 Mg/rok, olej opałowy - 500 dm3/rok, olej napędowy - 1800 dm3/rok 3 Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 240 polegająca na odnowie nawierzchni część 11 Kawęcin-Plewno. od km 56- 838 do km 58+787 Plewno. obręb ewidencyjny Plewno, gmina Bukowiec nie dotyczy tego rodzaju przedsięwzięcia nie dotyczy tego rodzaju przedsięwzięcia 4 Powiatowy Zaiząd Dróg w Świeciu Przebudowa drogi powiatowej nr 1277C Polskie l.ąki -Pruszcz Polskie Łąki, obręb ewidencyjny Polskie Laki i Różann, obręb ewidencyjny Różanna. gmina Bukowiec nie dotyczy tego rodzaju przedsięwzięcia nie dotyczy tego rodzaju przedsięwzięcia 5 KARTPOL" Z. P U H. Urszula Podgórska Montażu wyposażenia technologicznego oraz podczyszczalni ścieków w zakładzie produkcji opakowań kartonowych „KARTPOL" Z.P.U.H. Urszula Podgórska, na działce nr 34/3 w miejscowości Plewno. gm. Bukowiec Plewno, obręb ewidencyjny Plewno, gm. Bukowiec energia elektryczna, olej opałowy energia elektryczna -156 MWh/rok, olej opałowy • 20 Mg/rok 2017 Lp Nr sprawy Wnioskodawca Nr działki Obręb geodezyjny Nazwa zadania Planowane paliwo/rodzaj energii Data wpływu wniosku Strony postępowania Decyzja Prawomocność 1 GK.6220.1.2017 Osoba fizyczna reprezentowana przez pełnomocnika 1104, 1105 Olbięcin budowia chlewni w miejscowości Olbięcin gmina Trzydnik Duży (działka nr ew. 1104 i 1105) ogrzewanie gazowe (LPG) propan butan zużycie: 79,01 Mg/rok 31-05-2017 powyżej 20 18-05-2018 10.03.2018 2 GK.6220.2.2017 Zarząd Dróg Powiatowych w Kraśniku Słodków Pierwszy, Słodków Drugi, Słodków Trzeci, Rzeczyca Księża, Rzeczyca Ziemiańska-Kolonia, Rzeczyca Ziemiańska, tychów Gościeradowski, tychów Szlachecki, Zielonka, Węglin Przebudowia drogi powiatowej nr 2717L Słodków - Rzeczyca - Węglin w odcinkach od km 0+012,00 do km 1+110,00, od km 5+250,00 do km 7+365,00 i do km 8+365,00 do km 10+260,00 nie dotyczy 14-07-2017 powyżej 20 15-09-2017 16-10-2018 3 GK.6220.3.2017 Osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą 481,483, 486/4 Trzydnik Duży Produkcja energii odnawialnej - Biogazownia Rolnicza Trzydnik Duży o mocy 2,1 MW położona na działce przemysłowej 481, 483, 486/4 wTrzydniku Dużym 63b, pow. Kraśnik, woj. Lubelskie - 1 000 t/r 6% s.m. gnojowicy - 1 000 t/r 70% s.m. pomiotu drobiowego - 10 000 t/r 35% s.m. kiszonki z kukurydzy - 15 000 t/r 20% s.m. wytłoków owocowo- warzywnych. - 3 000 t/r 30% s.m. kiszonki z traw - 4 000 t/r 7% s.m. wywaru gorzelnianego - 5 000 t/r 20% s.m. wysłodki buraczane - 9 000 t/r 4% s.m. odpady z mleczarni - 500 t/r 20% s.m. odpadowa biomasa roślinna - 5 000 t/r 18% s.m. całe buraki i liście (2) wariant 10 000 t/r wysłodki buraczane 20% s.m., - 14 000 t/r kiszonki z kukurydzy 35% s.m, - 16 000 t/r odpady z przemysłu mleczarskiego 4% s.m, -14 000 t/r wytłoków owocowo-warzywnych 20% s.m. - 10 000 t/r wywar gorzelniany 7% s.m , Zainstalowana moc elektryczna Ok. 2,1 MW do4MW Produkcja prądu brutto w roku Ok. 16.500 MWh Sprzedaż prądu do sieci w roku Ok. 14.850 MWh 27-11-2017 powyżej 20 jeszcze nie wydana Dane wnioskodawcy//petycjodawcy znajdują się poniżej oraz - w załączonym pliku sygnowanym kwalifikowanym podpisem elektronicznym - stosownie do dyspozycji Ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U.2016.1579 dnia 2016.09.29) oraz przepisów art. 4 ust. 5 Ustawy o petycjach (Dz.U.2014.1195 z dnia 2014.09.05) - Data dostarczenia - zgodna z dyspozycją art. 61 pkt. 2 Ustawy Kodeks Cywilny (Dz.U.2017.459 t.j. z 2017.03.02) §1) Na mocy art. 61 Konstytucji RP, w trybie art. 6 ust. 1 pkt. 1 lit c Ustawy z dnia 6 września o dostępie ao informacji publicznej (Dz.U.2016.1764 t.j. z 2016.10.26) [...Udostępnieniu podlega również informacja o programach w zakresie realizacji zadań publicznych, sposobie ich realizacji, wykonywaniu i skutkach realizacji tych zadań] - wnosimy o udzielnie informacji publicznej w przedmiocie adresu URL, pod którym w BIP znajduje się publicznie dostępny wykaz, o jakim mowa w art. 23 Ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U.2017.1405 t.j. z 2017.07.21) §2) Na mocy art. 61 Konstytucji RP, w trybie art. 6 ust. 1 pkt. 1 lit c Ustawy z dnia 6 września o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.2016.1764 t.j. z 2016.10.26) wnosimy o udzielenie informacji publicznej w przedmiocie Podmiotów jakie wystąpiły w przeciągu ostatnich 24 miesięcy o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji Przedsięwzięcia w rozumieniu art. 71 Ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U.2017.1405 t.j. z 2017.07.21) Wnioskodawcę interesują również - Podmioty, które złożyły wzmiankowany wyżej wniosek i nie uzyskały do dnia dzisiejszego odnośnej decyzji. §2.1) Wnosimy aby odpowiedź została udzielona w pliku excel - per analogiam jak załączone przykładowe uzyskane odpowiedzi z Gminy Trzydnik Duży lub Bukowiec - z uwzględnieniem dodatkowych informacji jak w specyfikacji poniżej. Dla ułatwienia - załączamy również przygotowany przez nas wzór proponowanej tabeli, który wystarczy uzupełnić odnośnymi odpowiedziami. Reasumując wnosimy aby w odpowiedzi - udostępniona informacja publiczna zawierała w kolejnych kolumnach: - nazwę Podmiotu wnioskującego - nr sprawy - adres Podmiotu wnioskującego - nazwę przedsięwzięcia/zadania - lokalizację - planowane paliwo/rodzaj energii dla potrzeb grzewczych i technologicznych - z jakiego zamierza - docelowo - korzystać Przedsięwzięcie. - orientacyjnie: planowane, roczne zużycie ww. paliw - datę wpływu wniosku - datę wydania decyzji - prawomocność - data Notabene - wnioskodawcę nie interesują oczywiście przedsięwzięcia / zadania - w ramach których - po oddaniu do użytku Wnioskodawca/Przedsięwzięcie - nie będą w permanentny sposób korzystały z paliwa dla potrzeć grzewczych i technologicznych - scilicet: budowa dróg, placów, mostów, etc Mówiąc o Przedsięwzięciu - wnioskodawca ma na myśli termin określony w art. 3 ust. 1 pkt. 13 wzmiankowanej Ustawy o udostępnianiu inf. o środowisku (...) (Dz.U.2017.1405 t.j. z 2017.07.21) §2.2) Jak zasygnalizowano powyżej - wnosimy aby przedmiotowe dane - zostały udostępnione w pliku excel - w formie tabeli zawierającej - dane w kolumnach uszeregowanych wg. podanej wyżej kolejności. W odpowiedzi wystarczy załączyć wzmiankowany plik. W przypadku wątpliwości co do zakresu żądanych danych - prosimy o kontakt telefoniczny pod numerem 602- 357-551 Pomimo, że nie wnioskujemy o informację przetworzoną w zakresie wymagającym znacznych nakładów pracy, uzasadniamy nasze pytania stosownie do brzmienia art. 3 ust. 1 pkt. 1 Ustawy o dostępie do informacji publicznej - tym, że przedmiotowa informacja oraz ewentualna późniejsza próba optymalizacji tego obszaru wydaje się szczególnie istotna z punktu widzenia Interesu Społecznego. Jak ważką sprawą jest walka ze smogiem i stosowanie paliw alternatywnych - mniej szkodliwych dla środowiska - wynika z alarmujących statystyk oraz z ostatnich doniesień medialnych, a także ambitnych pianów rządowych w tej mierze: ad exemplum: https://www.tvp.info/37546189/najciekawsze-materialy/program-czyste-powietrze/#! W rozumieniu Wnioskodawcy - analizując wyżej powołane przepisy - można założyć, że wprowadzenie i promowanie paliw typu LNG - wpisuje się doskonale w intencje Ustawodawcy - wyrażone expressis verbis - choćby w Ustawie z dnia 15 kwietnia 2011 r. o efektywności energetycznej (Dz.U.2016.831 z dnia 2016.06.11), etc §3) Wnosimy o zwrotne potwierdzenie otrzymania niniejszego wniosku w trybie §7 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania s. i wniosków. (Dz. U. z dnia 22 styczna 2002 r. Nr 5, poz. 46) - na adres e-mail decyzje-srodowiskowe@samorzad.pl §4) Wnosimy o to, aby odpowiedź w przedmiocie powyższych pytań i petycji złożonych na mocy art. 61 i 63 Konstytucji RP w związku z 241 KPA (usprawnianie funkcjonowania struktur administracji publicznej) - została udzielona - zwrotnie na adres e-mail decyzje-srodowiskowe@samorzad.pl §4) Wniosek został sygnowany bezpiecznym, kwalifikowanym podpisem elektronicznym - stosownie do wytycznych Ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U.ŻOmiSyg z dnia 2016.09.29) Wnioskodawca: Osoba Prawna Szulc-Efekt sp. z o. o. ul. Poligonowa 1 04-051 Warszawa nr KRS:0000059459 Kapitał Zakładowy: 222.000,00 pin www. gmina, pi www.samorzad.pl Komentarz do Wniosku: Pomimo, 'z w rzeczonym wniosku powołujemy się na art. 241 Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2016.23 t.j. z dnia 2016.01.07) - w naszym mniemaniu niniejszy przedmiotowy wniosek/wnioski - nie powinny być rozpatrywane w trybie KPA. W głównej mierze - przedmiotowy wniosek powinien być procedowany w trybie Ustawy o petycjach (Dz.U.2014.1195 z dnia 2014.09.05) lub odpowiednio Ustawy o dostępie do informacji publicznej (wynika to zazwyczaj z jego treści i powołanych podstaw prawnych). Zatem - wg. Wnioskodawcy niniejszy wniosek może być jedynie fakultatywnie rozpatrywany - jako optymalizacyjny w związku z art. 241 KPA. W naszych wnioskach często powołujemy sie na wzmiankowany art. 241 KPA - scilicet: "Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.” - w sensie możliwości otwarcia procedury sanacyjnej. Każdy Podmiot mający styczność z Urzędem - ma prawo i obowiązek - usprawniać struktury administracji samorządowej. Decydenci mogą również dokonać własnej interpretacji - zgodnie z brzmieniem art. 222 KPA. Nazwa Wnioskodawca - jest dla uproszczenia stosowna jako synonim nazwy “Podmiot Wnoszący Petycję" - w rozumieniu art. 4 ust. 4 Ustawy o petycjach (Dz.U.2014.1195 z dnia 2014.09.05) Wnioskodawca - pro forma podpisał - niniejszy wniosek - bezpiecznym kwalifikowanym podpisem elektronicznym (w załączeniu stosowne pliki) - choć według aktualnego orzecznictwa brak podpisu elektronicznego nie powoduje bezprzedmiotowości wniosku, stosownie do orzeczenia: Naczelnego Sądu Administracyjnego w Warszawie I OSK 1277/08. Podkreślamy jednocześnie, iż przedmiotowy wniosek traktujemy jako próbę usprawnienia organizacji działania Jednostek Administracji Publicznej - w celu lepszego zaspokajania potrzeb ludności. Do wniosku dołączono plik podpisany bezpiecznym kwalifikowanym podpisem elektronicznym, zawiera on taką samą treść, jak ta która znajduje się w niniejszej wiadomości e-mail. Weryfikacja podpisu i odczytanie pliku wymaga posiadania oprogramowania, które bez ponoszenia opłat, można uzyskać na stronach WWW podmiotów - zgodnie z ustawą, świadczących usługi certyfikacyjne. Celem naszych wniosków jest - sensu largo - usprawnienie, naprawa - na miarę istniejących możliwości - funkcjonowania struktur Administracji Publicznej - głownie w Gminach/Miastach - gdzie jak wynika z naszych wniosków - stan faktyczny wymaga wszczęcia procedur sanacyjnych. W Jednostkach Pionu Administracji Rządowej - stan faktyczny jest o wiele lepszy. Zwracamy uwagę, że Ustawodawca do tego stopnia stara się - poszerzyć spektrum możliwości porównywania cen I wyboru różnych opcji rynkowych oraz przeciwdziałać korupcji w Administracji Publicznej - że nakazał w §6 ust 2 pkt. 2 załącznika nr 1 do Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, (...) (Dz. U. z dnia 20 stycznia 2011 r.) - archiwizowanie, również wszystkich niezamówionych ofert, a co dopiero petycji i wniosków optymalizacyjnych. Cieszy nas ten fakt niemiernie, przyczyni się z pewnością do większej rozwagi w wydatkowaniu środków publicznych. Duża ilość powoływanych przepisów prawa w przedmiotowym wniosku, wiąże się z tym, że chcemy uniknąć wyjaśniania intencji i podstaw prawnych w rozmowach telefonicznych - co rzadko, ale jednak, ciągle ma miejsce w przypadku nielicznych JST. Jeżeli JST nie zgada się z powołanymi przepisami prawa, prosimy aby zastosowano podstawy prawne akceptowane przez JST. Dobro Petenta i jawność życia publicznego jest naszym nadrzędnym celem, dlatego staramy się również upowszechniać zapisy Ustawowe dotyczące Wnioskowania. Kwestie te Ustawodawca podkreślił i uregulował w art. 63 Konstytucji RP: "Każdy ma prawo składać petycje, wnioski i skargi w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą do organów władzy publicznej oraz do organizacji i instytucji społecznych w związku z wykonywanymi przez nie zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej." oraz w art. 54 ust. 1 Konstytucji RP "Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów oraz pozyskiwania i rozpowszechniania informacji." Pamiętajmy również o przepisach zawartych inter alia: w art. 225 KPA: "§ 1. Nikt nie może być narażony na jakikolwiek uszczerbek lub zarzut z powodu złożenia skargi lub wniosku albo z powodu dostarczenia materiału do publikacji o znamionach skargi lub wniosku, jeżeli działał w granicach prawem dozwolonych. § 2. Organy państwowe, organy jednostek samorządu terytorialnego i inne organy samorządowe oraz organy organizacji społecznych są obowiązane przeciwdziałać hamowaniu krytyki i innym działaniom ograniczającym prawo do składania skarg i wniosków lub dostarczania informacji - do publikacji - o znamionach skargi lub wniosku." Eksperci NIK piszą: "Niewielka liczba składanych wniosków o udzielenie informacji publicznej, liczba skarg złożonych do WSA, jak również liczba pozwów złożonych do sądów rejonowych, świadczyć może o braku zainteresowania w egzekwowaniu powszechnego prawa do informacji publicznej. Z drugiej strony, realizację tego prawa utrudniają podmioty zobowiązane do pełnej przejrzystości swojego działania, poprzez nieudostępnianie wymaganej informacji publicznej" [Protokół pokontrolny dostępny w sieci Internet: LBY-4101-09/2010]. Mamy nadzieję, zmienić powyższą ocenę, być może nasz wniosek choć w niewielkim stopniu - przyczyni się do zwiększenia tych wskaźników. Oczywiście - wszelkie ewentualne postępowania - ogłoszone przez Jednostkę Administracji Publicznej - będące następstwem niniejszego wniosku - należy przeprowadzić zgodnie z rygorystycznymi zasadami wydatkowania środków publicznych - z uwzględnieniem stosowania zasad uczciwej konkurencji, przejrzystości i transparentności - zatem w pełni lege artis. Ponownie sygnalizujemy, że do wniosku dołączono plik podpisany bezpiecznym kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Weryfikacja podpisu i odczytanie pliku wymaga posiadania oprogramowania, które bez ponoszenia opłat, można uzyskać na stronach WWW podmiotów - zgodnie z ustawą, świadczących usługi certyfikacyjne.